Veelgestelde vragen

Conditie van onze producten


  • Zijn de op refurbed verkochte producten 'nieuw'?

    Nee. Onze producten zijn 'zo goed als nieuw'. Dit betekent dat ze tweedehands zijn, maar volledig zijn gereviseerd en er nu uitzien en werken als een nieuw apparaat.

  • Wat betekent 'als nieuw' en 'zo goed als nieuw'?

    Technisch gezien werken onze producten precies zoals nieuwe apparaten. Ze bevatten geen gegevens van vorige klanten en hebben een geldige softwarelicentie. Tenzij anders vermeld, heeft de batterij minimaal 80% van zijn originele capaciteit. Met betrekking tot het uiterlijk van het product maken we onderscheid tussen de conditiecategorieën "Uitstekend", "Heel goed" en "Goed".

    Meer informatie
  • Behouden certificeringen, zoals IP54 of IP67, hun geldigheid voor gereviseerde producten?

    Dankzij ons reviseringsproces worden onze producten volledig vernieuwd en zijn ze technisch vergelijkbaar met gloednieuwe apparaten. Maar de IP54- of IP67-certificering kan hierdoor verloren gaan, wat tot uiting komt in onze garantie.

Batterij & Accessoires


  • Hoe wordt de levensduur van de batterij beïnvloed?

    Tenzij ander vermeld, bezitten de batterijen in onze producten minstens 80% van hun oorspronkelijke capaciteit. Is dit niet meer het geval, dan wordt de batterij vervangen. In overeenstemming met onze missie om elektronisch afval te verminderen, zullen batterijen met een capaciteit van 80% of meer worden bewaard. Omdat een nieuwe batterij gemiddeld 10% van zijn capaciteit verliest na de eerste paar oplaadcycli, zullen de bruikbaarheid en prestaties van een apparaat dat werkt op een batterij met een capaciteit van 80% of hoger niet negatief worden beïnvloed.

  • Worden er tijdens het reviseringsproces originele reserveonderdelen gebruikt?

    Als standaard gebruiken onze handelaren originele onderdelen van de fabrikant van apparatuur (OEM) in het reparatieproces, hoewel deze onderdelen soms niet beschikbaar zijn voor onze handelaren omdat de fabrikant ze niet beschikbaar stelt voor aankoop. Om onze planeet te helpen beschermen door e-waste te voorkomen, staan we onze erkende handelaren toe om niet-OEM-onderdelen te gebruiken die dezelfde kwaliteit en specificatie hebben als OEM, met name voor mobiele telefoons en tablets. Dit betekent dat onze producten zoals nieuw functioneren. We ondersteunen actief het recht op "bewegingsvrijheid" op het gebied van reparaties. Dit dwingt fabrikanten ertoe dat ze ervoor zorgen dat hun producten gemakkelijker te repareren zijn en dat reserveonderdelen voor handelaren meer beschikbaar worden gemaakt om te reviseren en te repareren.

  • Worden de producten compleet met accessoires geleverd?

    Al onze producten worden geleverd met de selectie accessoires die bij een nieuw apparaat zouden horen. Is dit niet het geval, dan vermelden we dit op de productpagina. De verpakking, stekker en oplaadkabel kunnen generiek zijn. Houd er ook rekening mee dat we om hygiënische redenen geen oortjes meeleveren.

Levering, Garantie & Retourneren


  • Worden de producten in de originele verpakking geleverd?

    Als de originele verpakking beschadigd is of niet beschikbaar is, kan de handelaar ervoor kiezen om een neutrale witte of bruine doos, inclusief beschermend materiaal, te gebruiken om het product te leveren.

  • Brengen jullie leveringskosten in rekening?

    Nee. Alle leveringskosten zijn inbegrepen in de prijs van het product. Er zijn dus geen extra kosten voor jou als klant. Bovendien kun je producten gratis retourneren. Houd er echter rekening mee dat de handelaar de prijs kan aanpassen als de bestelling naar een ander land verzonden moet worden.

  • Kan ik een product retourneren zonder een reden op te geven?

    Al onze producten worden geleverd met een proefperiode van 30 dagen, die het mogelijk maakt producten terug te sturen. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. De kosten voor het retourneren zijn voor de handelaar.

  • Wat houdt de garantie (van minimaal 12 maanden) van de handelaar in?

    Elk van onze producten wordt geleverd met een garantie van minimaal 12 maanden die van kracht wordt op de dag van aankoop. Deze garantie dekt alle defecten die zich tijdens de genoemde periode voordoen. Het apparaat zal worden gerepareerd of vervangen. Is geen van beide mogelijk, dan krijg je je geld terug. Voorbeelden van deze defecten: een knop gaat stuk, het scherm werkt niet goed, het apparaat laadt niet langer op. Houd er rekening mee dat de garantie geen defecten of schade dekt als gevolg van nalatigheid of als gevolg van eigen schuld (bijv. het laten vallen van de telefoon).

    Meer informatie
  • Hoe werkt retourneren?

    Op onze pagina Retourneren vind je meer informatie over ons beleid ten aanzien van retourneren.

    Meer informatie
  • Wie dekt de kosten van een retourzending bij het claimen van garantie?

    In elk in aanmerking komend garantiegeval zal de handel je een retourneringslabel toesturen. Hiermee kun je het product gratis retourneren. Stuur het product niet terug zonder het juiste label want dan zijn de kosten voor jou, de afzender.

Handelaren & Aanbiedingen


  • Koop ik de producten direct bij refurbed?

    De aankoopovereenkomst is er een tussen jou en de handelaar. Refurbed biedt hét platform dat koper en handelaar met elkaar verbindt.

  • Wie verkoopt de producten op refurbed?

    Alleen geselecteerde, ervaren en professionele handelaren en refurbishers mogen hun goederen op ons platform verkopen. We staan niet toe dat individuele verkopers op refurbed verkopen.

  • Waarom veranderen de prijzen met zo'n regelmaat?

    Veranderingen in de productprijzen zijn uitsluitend toe te schrijven aan de handelaren. Wij van refurbed vergelijken en vermelden de meest aantrekkelijke aanbiedingen en het is dus zeker de moeite waard om onze website regelmatig te bezoeken.

Aankoop


  • Kan ik producten ook in grote hoeveelheden kopen?

    Ja, je kunt grotere hoeveelheden ook direct op onze website bestellen. Wil je meer dan 10 apparaten bestellen en ontvang je graag een aanbieding op maat, stuur dan je verzoek met de nodige gegevens en je wensen naar b2b@refurbed.de. We wijzen er wel graag op dat niet alle apparaten die op het platform aangeboden bij onze B2B-partners beschikbaar zijn.

  • Hoe factureert refurbed bedrijfsaankopen?

    Bedrijfsaankopen kunnen regelmatig worden gedaan via het refurbed-platform. Tenzij anders vermeld (d.w.z. met differentiële belastingen), zal de factuur de btw vermelden. Grensoverschrijdende verkopen (d.w.z. van een Duitse handelaar aan een Oostenrijkse klant) zullen als netto worden genoteerd op voorwaarde dat er een geverifieerd btw-nummer aanwezig is.

  • Koopt refurbed tweedehands apparaten?

    Nee, dat doen we niet. Op dit moment zijn we een verkoopplatform, wat betekent dat we zelf geen producten kopen. Je kunt bijvoorbeeld het volgende doen: verkoop je tweedehands apparaat op een van de bekende online platforms en koop vervolgens je gereviseerde apparaat in onze winkel.

  • Kan ik mijn tweedehands apparaat vervangen door een gereviseerd exemplaar?

    Helaas niet. We bieden geen enkele vorm van omruiling met betrekking tot producten aan.

Hoe winkel je bij refurbed?

Hier vind je informatie over betalen, verzenden en onze handelaren.

Meer informatie

Ondersteuning & service

We helpen je graag bij eventuele problemen en ontvangen graag je feedback.

Bel ons op +318002227801 of stuur een e-mail naar service@refurbed.nl.

Cookie-voorkeuren

Door op “Alle cookies accepteren” te klikken, ga je akkoord met het gebruik van analytische cookies en tracking-cookies. We gebruiken cookies om het verkeer te analyseren en je gepersonaliseerde inhoud en advertenties te bieden. Voor meer informatie: Bekijk cookiebeleid

Cookie-voorkeuren