Retourneren/Ruilprocedure

Wil je een product retourneren, laten repareren of vervangen, ga dan als volgt te werk:

  1. je kunt via je refurbed™ account contact opnemen met de handelaar door je bestelling te selecteren en op 'Nieuwe vraag aanmaken' te klikken. Geef de reden voor je retourzending aan, zodat je aanvraag zo snel mogelijk kan worden verwerkt. Als je hierbij hulp nodig hebt of met vragen zit, kan de klantenservice van refurbed™ de volledige communicatie tussen jou en de handelaar inkijken. Via je account kun je dan ook onmiddellijk contact met hen opnemen voor snelle en betrouwbare ondersteuning.

  2. De handelaar stuurt je via e-mail een retourneringslabel, waarmee je je product gratis kunt retourneren. Houd er rekening mee dat je het product binnen 14 dagen na ontvangst van het label moet retourneren.

    1. Voordat je overgaat tot de verzending van het product moet je ervoor zorgen dat alle persoonlijke gegevens van het apparaat worden opgeslagen met behulp van een back-up van je keuze. Stel het apparaat daarna opnieuw in op de fabrieksinstellingen en (voor Apple-apparaten) op eventuele koppelingen naar iCloud.

    2. Print het retourneringslabel.

    3. Zorg ervoor dat je het product op de juiste en veilige manier verpakt. Als je de originele verpakking niet meer hebt, gebruik dan een stabiele en professionele verpakking (bijv. een kartonnen doos met voldoende verpakkingsmateriaal; een bubbelenvelop wordt niet gezien als een stabiele verpakking).

    4. Breng het retourneringsabel aan op de verpakking en breng het pakket naar de juiste pakketdienst. Je vindt de naam van de pakketdienst op het label.

    5. Geef het pakket af bij de pakketdienst, deze zal het gratis versturen naar de handelaar.

    6. Vergeet niet de tracking-ID te bewaren, daarmee kun je de status van je levering op elk moment volgen.

    Belangrijk: Alleen met je retourneringslabel kun je je product gratis retourneren.

  3. Het pakket wordt afgeleverd bij de handelaar.

    1. Elk geretourneerd apparaat wordt geïnspecteerd door de technicus van de handelaar. Zodra de handelaar de retourzending heeft geaccepteerd, zal hij de terugbetaling in orde brengen. Terugbetalingen moeten uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop je de opzegging van het contract hebt ontvangen worden uitgevoerd.

    2. Als je een aanvraag hebt gedaan om vervanging of reparatie van je product, zal de handelaar het geretourneerde apparaat inspecteren. Hij zal dan bepalen of een apparaat beschikbaar is voor vervanging of dat een reparatie mogelijk is. Mocht dit niet het geval zijn, krijg je je geld terug. Als een reparatie mogelijk is, kan het 2 tot 7 werkdagen duren voordat dit afgerond is.

    Belangrijk: de handelaar kan pas een terugbetaling verrichten of het product ruilen als het oude/defecte product bij hem is aangekomen. Dit proces is noodzakelijk, omdat hij moet controleren of het geretourneerde apparaat identiek is aan het oorspronkelijke apparaat.

  4. Zodra de handelaar de inspectie en/of reparatie heeft voltooid, zal hij het apparaat naar je terugsturen.

Onze aanbevolen producten

Cookie-voorkeuren

Door op “Alle cookies accepteren” te klikken, ga je akkoord met het gebruik van analytische cookies en tracking-cookies. We gebruiken cookies om het verkeer te analyseren en je gepersonaliseerde inhoud en advertenties te bieden. Voor meer informatie: Bekijk cookiebeleid

Cookie-voorkeuren