Retourneren/Ruilprocedure

Wil je een product retourneren, laten repareren of vervangen, ga dan als volgt te werk:

  1. je kunt via je refurbed account contact opnemen met de handelaar door je bestelling te selecteren en op 'Nieuwe vraag aanmaken' te klikken. Geef de reden voor je retourzending aan, zodat je aanvraag zo snel mogelijk kan worden verwerkt. Als je hierbij hulp nodig hebt of met vragen zit, kan de klantenservice van refurbed de volledige communicatie tussen jou en de handelaar inkijken. Via je account kun je dan ook onmiddellijk contact met hen opnemen voor snelle en betrouwbare ondersteuning.

  2. De handelaar stuurt je via e-mail een retourneringslabel, waarmee je je product gratis kunt retourneren. Houd er rekening mee dat je het product binnen 14 dagen na ontvangst van het label moet retourneren.

    1. Voordat je overgaat tot de verzending van het product moet je ervoor zorgen dat alle persoonlijke gegevens van het apparaat worden opgeslagen met behulp van een back-up van je keuze. Stel het apparaat daarna opnieuw in op de fabrieksinstellingen en (voor Apple-apparaten) op eventuele koppelingen naar iCloud.

    2. Print het retourneringslabel.

    3. Zorg ervoor dat je het product op de juiste en veilige manier verpakt. Als je de originele verpakking niet meer hebt, gebruik dan een stabiele en professionele verpakking (bijv. een kartonnen doos met voldoende verpakkingsmateriaal; een bubbelenvelop wordt niet gezien als een stabiele verpakking).

    4. Breng het retourneringsabel aan op de verpakking en breng het pakket naar de juiste pakketdienst. Je vindt de naam van de pakketdienst op het label.

    5. Geef het pakket af bij de pakketdienst, deze zal het gratis versturen naar de handelaar.

    6. Vergeet niet de tracking-ID te bewaren, daarmee kun je de status van je levering op elk moment volgen.

    Belangrijk: Alleen met je retourneringslabel kun je je product gratis retourneren.

  3. Het pakket wordt afgeleverd bij de verkoper.

    1. Elk geretourneerd apparaat wordt geïnspecteerd door de technicus van de verkoper. Zodra de verkoper de retourzending heeft geaccepteerd, zal hij de terugbetaling in orde brengen. Terugbetalingen moeten uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop je de opzegging van het contract hebt ontvangen worden uitgevoerd.

    2. Indien je een omruiling of reparatie hebt aangevraagd, zal de verkoper het teruggestuurde apparaat inspecteren. Vervolgens bepalen ze of er een apparaat beschikbaar is voor omruiling of dat een reparatie mogelijk is. Indien dit niet het geval is, ontvang je een terugbetaling. Als dit buiten onze proefperiode van 30 dagen valt, zal dit een terugbetaling zijn van de huidige waarde van het apparaat. Als een reparatie wel mogelijk is, houd dan rekening met een periode van 2 tot 7 werkdagen voor het verwerken van je reparatie.

    Belangrijk: de verkoper kan pas een terugbetaling verrichten of het product ruilen als het oude/defecte product bij hem is aangekomen. Dit proces is noodzakelijk, omdat hij moet controleren of het geretourneerde apparaat identiek is aan het oorspronkelijke apparaat.

  4. Zodra de verkoper de inspectie en/of reparatie heeft voltooid, afhankelijk van de aanvraag/uitkomst, zullen ze je terugbetaling/omruiling uitvoeren; of het gerepareerde apparaat aan je retourneren.

Onze topproducten

Meld je voor de eerste keer aan voor onze nieuwsbrief en bespaar €10!

Mis nooit meer een aanbieding.

Informatie over het gebruik van persoonsgegevens vind je in ons privacybeleid.